Marketingové komunikace

Charakteristika oboru:

Profesně zaměřený bakalářský studijní program Marketingové komunikace vyplňuje (doplňuje) znalostní segment z oblasti vzdělávání mediální a komunikační studia. Studijní program vychází z nových potřeb praxe požadující co nejefektivnější komunikaci se svými zákazníky, klienty, partnery a jinými stakeholdry, zejména při využití online médií a to prakticky ve všech oblastech současné společenské reality. Každodenní praxe dokazuje obrovský vliv, který má tato komunikace na zákazníky, klienty, voliče a to velmi často i z pohledu dalšího rozvoje společnosti do značné míry vliv negativní. Proto je koncepce předkládaného studijním programu zaměřena nejen na osvojení žádoucích teoretických znalostí a profesních kompetencí, ale i na etickou stránku marketingových komunikací s jejich vlivem, v dnešní době turbulentních změn, nejen do oblasti marketingu a marketingových komunikacích, ale i na změny celospolečenské.  Studijní program je koncipován tak, aby bylo možné pokračovat i na navazujícím magisterském stupni této oblasti vzdělávání. Studijní program je tvořen teoretickými a odbornými předměty profilujícími profesně absolventa. Na část předmětů nezbytného teoretického základu tak navazují odborné, profilující předměty orientované na marketingovou komunikaci s důrazem na digitální média. Následně, prostřednictvím povinně volitelných předmětů mohou studenti získávat nové odborné poznatky v oblasti své profilace a zájmu. Studenti v průběhu studia nezískají pouze rozsáhlé teoretické znalosti, ale i zkušenosti a kompetence dané úzkým propojením komunikační teorie a praxe, kterou navrhovaný studijní program nabízí. Praktická orientace studijního programu je tvořena jednak výukou špičkových odborníků z praxe v řadě profilujících předmětů, jednak řízenou praxí v závěru studia a prostřednictvím dalších praktických předmětů (Praxe v komunikační agentuře, Školní komunikační agentura) a zejména konstrukcí studijního plánu a obsahem jednotlivých předmětů, které plán tvoří a který se váže na aktuální praxi českých i zahraničních firem v oblasti marketingu a marketingových komunikací.

Délka studia: 3 roky (6 semestrů)

Začátek studia: Říjen 2018

Forma studia: Prezenční – (Ostrava), Kombinovaná – (Ostrava, Brno)

Studijní plán

Školné: ZDE

Výuková místa: Ostrava, Brno

Forma přijímací řízení: Bez přijímacích zkoušek

Předložení úředně ověřené kopie Maturitního vysvědčení. Úředně ověřený doklad o předchozím vzdělání prosím:

Doručte osobně na příslušné studijní oddělení – úřední hodiny: https://www.vspp.cz/kontakty/studijni-oddeleni/ nebo odešlete poštou na adresu:

Uchazeči o studium v Ostravě a Brně: Studjiní oddělení VŠPP Ostrava, Michálkovická 1810/181, 710 00 Slezská Ostrava

Poplatek za přijímací řízení: 400,-

Bližší informace na info lince: 800 555 808

Předpoklady pro přijetí: Doložení ověřené kopie maturitního vysvědčení.

(Studium bude otevřeno pouze při naplnění studijní skupiny)

Uplatnění absolventů

Profil absolventa

Profil absolventa studijního programu Marketingové komunikace vychází z potřeby formovat absolventa tak, aby v praxi prokázal své vědomosti a znalosti ve všech oblastech svého odborného zaměření s důrazem na dodržování nejen platných zákonů, ale i etického chování.

Absolvent studijního programu Marketingové komunikace si osvojí následující všeobecné kompetence:

  • schopnost všestranné a účinné komunikace v českém jazyce, jeho kultivované užívání jak ve formě ústní, tak i ve formě písemné;
  • komunikativní schopnosti v oblasti obecné i odborné v jazyce anglickém a jeho využití při samostatném jednání;
  • schopnost samostatného tvořivého myšlení a analytický a systémový přístup při řešení problémů a volby optimálnějších a kvalitních alternativ, zejména v oblasti marketingových komunikací;
  • schopnost týmové práce, spolupráce a respektování práce a úspěchů vlastních a druhých lidí jakož i získání předpokladů pro postupné získávání vlastností nutných pro vedení menších týmů lidí včetně jejich motivace;
  • vytváření hierarchie životních hodnot, schopnost projevovat se jako svobodná a zodpovědná osobnost s uvědoměním si nutnosti podřízení vlastních zájmů základním principům demokratické společnosti;
  • schopnost soužití s ostatními lidmi, být tolerantní a ohleduplný k jiným lidem, rozdílným kulturám a duchovním hodnotám;
  • dodržování a prosazování etických principů a chování, a to nejen v oblasti marketingové komunikace.

V oblasti odborné a speciální získá:

  • znalosti médií, jejich vývoje, výzkumu, tvorby jakož i s hlavními kategoriemi mediálních produktů;
  • základy teorie marketingových komunikací s důrazem na potřeby praxe;
  • profesní kompetence v oblasti reklamy, PR, prodeje a dalších forem marketingových komunikací výrobků a služeb, jejich distribuce a umístění na trhu, propagace institucí a organizací neziskového sektoru a to při efektivním využití jak tradičních, tak zejména i nových, digitálních médií;
  • znalosti mediálního a autorského práva nutné pro výkon práce v oblasti komplexu marketingových komunikací;
  • dle vlastního zájmu a profilace si může student osvojit znalosti zahájení vlastního podnikání, komunikace v prostředí B2B či politické komunikace, stejně jako prostřednictvím dalších volitelných předmětů se specifikami komunikace v oblasti cestovního ruchu, sportu a kultury;
  • znalosti spojené s fungováním podniku a podnikáním, zejména v souvislosti se studovaným oborem a to především v oblastech zahájení podnikání, právních forem, způsobu hospodaření, daňových povinností, plánování aktivit, jejich řízení, znalost právních norem spojených s podnikáním atd.;
  • schopnosti plně participovat na plánování, organizování, řízení a vyhodnocování projektů z oblasti marketingových komerčních i nekomerčních komunikací;
  • schopnosti osobního vyjednávání nejen s domácími ale i zahraničními partnery a zákazníky;
  • znalosti snižování nákladů na komunikaci organizace s veřejností či jinými organizacemi s důrazem na efektivní a účinné využívání digitálních médií;
  • schopnosti využít ve prospěch organizace své vědomosti a dovednosti v získávání a využívání sociálně-ekonomických informací, jednak plynoucích jak z trhu a sociálního prostředí, tak i vnitřního prostředí organizace;
  • schopnost obsahové analýzy komerčních a nekomerčních komunikátů včetně vyhodnocení a zpracování závěrů pro plánování a rozhodování v oblasti mediální a komunikační praxe;
  • základní znalost oblasti aktivit, spojených s motivací a řídícími činnostmi a vedením pracovníků, komerčních i nekomerčních organizací;
  • kompetence využívat vědomostí a dovedností získaných v průběhu studia pro aktivní využívání online i offline médií v procesu plánování a řízení praktických aktivit marketingové komunikace v podniku či neziskové organizaci.

Odborná profilace rovněž umožní absolventům uplatnění nejen v komerčních subjektech, ale i v orgánech neziskových organizací, občanských sdružení, ve státní správě a samosprávě na pracovních pozicích, souvisejících s problematikou komunikace jak vnější, tak i vnitřní. V předkládaném studijním programu je také kladen značný důraz na využívání nových technologií v komunikaci.

Relevantní charakteristické profese:

  • malý a/nebo střední podnikatel v oblasti marketingových komunikací,
  • pracovník v komerčních subjektech řídící obchodní či marketingové aktivity firmy,
  • marketér ve firmách, zaměřujících se jak na výrobu, tak na obchodování a služby,
  • obchodní zástupce ve firmách, zaměřujících se jak na výrobu, tak na obchodování a služby,
  • pracovník samosprávného úřadu (kraj, město/obec) odpovědný za komunikaci úřadu,
  • manažer/pracovník neziskových organizací odpovědný za komunikaci instituce,
  • pracovník školy či jiné vzdělávací instituce odpovědný za komunikaci školy s veřejností,
  • člen/pracovník politické strany/hnutí odpovědný za komunikaci s veřejností,
  • pracovník organizace odpovědný za správu webových stránek, přípravu propagačních materiálů firmy, odpovědný za vnitřní komunikaci a teambuilding organizace, přípravu komunikace firmy v B2B prostředí (výstavy, veletrhy) atd.