Profesně orientované kombinované studium je určeno lidem, kteří chtějí získat vysokoškolské vzdělání při zaměstnání nebo podnikatelské činnosti.
Dálkové studium probíhá jednou měsíčně vždy v pátek a sobotu (ve stanovených termínech), kde je účast studenta na výuce nepovinná.
U dálkového studijního programu jsou shodné podmínky pro přijetí studentů ke studiu, cíle realizace programu, způsob ukončování jednotlivých předmětů, stejný obsah souborných i státních bakalářských zkoušek, stejně tak standardní délka studia v počtu tří let jako u prezenční formy studia.
Zkouškové termíny jsou pro obě formy studia totožné.
Naše vysoká škola jako jediná ze všech soukromých vysokých škol v České republice obhájila mezinárodní certifikát udělovaný Evropskou komisí – Diploma Supplement Label.
Tento dodatek k diplomu vydávaný automaticky každému úspěšnému absolventovi od akademického roku 2004-2005, oceňuje srovnatelnost kvality výukového procesu na škole s evropskými standardy.
Dokument obsahuje údaje o studiu, včetně výpisu zkoušek, zápočtů, počtu kreditů a dosaženého hodnocení. Dodatek k diplomu rozšiřuje potenciálním zaměstnavatelům informační základnu o budoucích zaměstnancích, uchazečům o práci pak dává i na mezinárodním trhu vyšší šance k osobnímu uplatnění.
Mezinárodní certifikát Diploma Suplement Label se obnovuje každé dva roky. V České republice je v současné době 15 velkých veřejných vysokých škol s uděleným certifikátem, ale pouze jediná soukromá škola – my.
Dodatek k diplomu je v souladu se standardním modelem stanoveným Evropskou komisí, Radou Evropy a UNESCO. Dokument zprostředkovává potenciálním zaměstnavatelům informace úrovni, kontextu a obsahu studia. Zahrnuje také národní vzdělávací soustavu.
Časový plán je pro prezenční i dálkové studium shodný. Rozdílný je však počet kontaktních hodin, které student studuje kombinovanou formou.
U každého předmětu, který student studuje kombinovanou formou, se předpokládá, že student je v kontaktu s učitelem:
Vymezení jednotlivých období během standardní doby studia v týdnech:
Rok | 1. | 2. | 3. | Celkem |
Období výuky | 26 | 26 | 20 | 72 |
Období seminářů* | 2,5 | 2,5 | 2,5 | 7,5 |
Období zkoušek | 13 | 13 | 13 | 39 |
Odborná praxe | 0 | 0 | 6 | 6 |
Období prázdnin | 12 | 12 | 12 | 36 |
* Období seminářů – v průběhu semestru se budou konat 4 tutoriály
Náplň tutoriálů v každém semestru dálkového studia odpovídá vzorovému studijnímu plánu.
Na prvním tutoriálu v každém semestru je student seznámen s obsahem předmětů, které si pro daný semestr zapsal a s metodikou jejich studia. Současně obdrží základní materiály ke studiu a úlohy, které bude mít povinnost v průběhu semestru vypracovat.
Druhý, případně třetí tutoriál, je věnován základním problémům, s nimiž se studenti při studiu setkávají, vyhodnocení dosud zpracovaných materiálů studenty a zodpovězení dotazů.
Závěrečný tutoriál je věnován výkladu složitějších problémů z daného předmětu a hodnocení vypracovaných materiálů. Závěrečné testy, ústní kontrola a zkoušky se u předmětů studovaných kombinovanou formou provádějí v termínech, které jsou společné pro studenty prezenční i kombinované formy.
Student zasílá učiteli buď v písemné podobě, nebo elektronicky požadované materiály, které učitel kontroluje, hodnotí a vrací zpět studentům. Podrobnosti komunikace s učiteli jsou součástí podrobné dokumentace k jednotlivým předmětům. Při studiu konkrétních předmětů předpokládáme tyto způsoby komunikace mezi studenty a učiteli:
Student na základě zadání (je k dispozici buď na osobních stránkách vyučujícího ve Školním informačním systému – UIS nebo jsou zadané úlohy uloženy v UIS) zpracuje úlohy, které jsou u každého předmětu koncentrovány do několika dávek (obvykle 3 až 4 dávky).
Dávku zpracovaných úloh student vypracuje a ukládá do UIS. Učitel úlohy hodnotí v elektronické podobě a hodnocení uloží do UIS. Jsou-li zadané úlohy správně zpracovány, je dávka uznána.
Jsou-li některé úlohy zpracovány nesprávně, student je povinen provést jejich opravu a uložit ji opět do UIS. Postup se opakuje do té doby, až učitel bude všechny úlohy považovat za správně zpracované.
Další možností komunikace studentů s učiteli je postup, kdy student zpracuje individuálně zadané úlohy a přinese si je s sebou na příslušné soustředění.
Na soustředění učitel vyloží správné řešení úloh a student má možnost porovnat svůj postup a výsledky svého řešení se správným řešením. Konečnou verzi dávek vypracuje až po konzultacích, posílá je učiteli způsobem, který je popsán v předchozím odstavci.
Dávky slouží především studentům k vlastnímu sebehodnocení, tj. student má možnost ověřit si, do jaké míry zvládl požadovaný materiál. K vlastnímu hodnocení studenta slouží písemné zápočtové testy a ústní zkoušení, které jsou společné pro studenty prezenční i kombinované formy.
Základní komunikace studentů se školou a školy se studenty probíhá prostřednictvím internetu a školního informačního systému. Důležité informace a aktuální zprávy budou studentům hromadně zasílány prostřednictvím e-mailu.